måndag 19 september 2011

Ny konst på väg...

Målar för tillfället på en serie tavlor i olja eftersom jag inte kan arbeta i keramik just nu (brist på ugn och ekonomi för den dyra elen). Inspirationen hämtar jag från de böcker jag läst den senaste tiden, kanske främst dem där flykten är väl beskriven  och skildras i olika miljöer i olika länder men nästan alltid med samma inslag av rädsla, hopp, hopplöshet och ovisshet, planering, hunger, vandring. Från extrem hetta i Afrikas öknen till extrem kyla i Himalayas bergstoppar. Att klara av en sådan otrolig utmaning är för mig otroligt inspirerande och föder konstnärliga ideér som jag måste uttrycka. En önskan är att fortsätta utveckla mosaikkonsten till en ny nivå. Vi får se när jag kan förverkliga den tanken!

Bilder kommer när kameran är lagad eller utbytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar