onsdag 16 mars 2011

"The Separation"

Igår kväll blev en av tavlorna klara, har bestämt mig för att ha ett engelskt namn på varje tavla för att vara lite internationell ;-). Den första heter då alltså "The Separation". Har också bestämt att det inte blir någon röd fogmassa på denna bild utan vit, och jag tänker hålla mig till vitt på dem alla. Känner att det blir lite för mycket med rött på något sätt, vill ju att det ska se ganska avskalat ut och inte rörigt. I vilket fall så är fogmassan slut här hemma så jag får vänta med att helt slutföra den senaste. Fortsätter istället med bakgrunden på "The Journey"...

Alla tavlorna kommer att ha måttet 100 cm x 61 cm

Här kommer bild på "Separation"
Dock måste dem egentligen ses i verkligheten för att dem ska komma till sin rätt.
Offentliggörandet kommer att ske någonstans runt den 26 maj i Norrköping.

Synpunkter på uttrycket??? Dela gärna med dig!



2 kommentarer:

  1. Kul att se. I´m impressed. Ser fram emot att ta del av alla dina verk senare, det känns som att du verkligen har hittat ditt uttryck. Jag gillar blandningen, stark budskap - mosaik. Splittrat, ahh, är det därifrån du fick namnet! Det har inte jag kopplat tidigare. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia! Hehe, japp det är därifrån jag fått namnet, helt rätt.

    SvaraRadera