lördag 12 februari 2011

Förtydligande...

Bildbevis på den nya tavlan... färgerna ser ut att bli brons, vit, grön och eventuellt ljusblå som bakgrund och den mittersta cirkeln tror jag att jag kommer använda spegelglas. Röd fogmassa.

Ett förtydligande kring mina tankar för motivet är tre händer som försöker sträcka sig efter varandra... men någonting drar dem åt ett annat håll, bort från varandra. Händerna kommer att bli vita för att framhäva dem extra mycket.

Just nu har jag ingen färdig mosaik kvar i rätt fäger så jag måste vänta några dagar på den vita mosaiken och ytterligare några dagar på den blå. Under tiden jag inte kan lägga mitt "pussel" så skissar jag på nästa motiv. Det ser ut att bli en gestaltning av den långa färden, från land till land, på väg mot målet.




1 kommentar: