fredag 18 februari 2011

Work in progress, och Nyföretagarcentrum!

Då har jag hunnit en bit in på kommande verk. Jag valde att inte ha spegelglas i mitten då det inte såg så bra ut och inte gav den effekt jag ville ha fram. Istället krossade jag några gamla glasljuslyktor och limmade fast alla skärvor i mitten av tavlan.

Detta är i övrigt ett enormt tidskrävande arbete då varje bit jag lägger måste passas in så pass mycket som det är möjligt. Formen på bitarna har slumpen fått avgöra när jag krossat plattorna mellan tidningspapper med hammare. Dem vita partierna ska vara klara i helgen, sedan är det dags att bränna nya plattor till bakgrunden.
Jag funderar på om denna tavla ska bli början på en serie om tre verk, i samma storlek. Har nämligen tre stycken spånplattor i samma form och en del mosaik över i samma färger.

Idag var jag och två tjejer till från klassen på ett student drivet seminarium (drivet av Sofie J och jag själv) på Nyföretagarcentrum i Linköping. Där fick vi en ordentlig genomgång av Margareta Paulsson kring allt som man behöver veta innan man drar igång ett företag. Affärsplan har jag redan börjat skriva på men fick nu en cd-skiva med en massa annat bra jag kan använda mig av, mallar med mera. En jättebra tillfälle att fråga om allt man funderat över senaste tiden. En nyttig erfarenhet helt enkelt. Dock måste jag erkänna att en del av det som gicks igenom idag har jag redan kontroll över då jag gått i dessa starta företag tankar ett tag nu.

Här nedan ser ni lite bilder av arbetsprocessen, går aningen långsammare just nu på grund av att storleken på bitarna är mindre just för handpartierna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar