fredag 11 februari 2011

Lite funderingar...

Nu när "Moské bland ruiner" är färdig så funderar jag på vad jag kunnat göra bättre och vad jag nu ska tänka på till nästa tavla som redan är påbörjad. Jag kan tycka att en större variation på mosaikbitarna i samma tavla vad det gäller storlek kan bidra till ett tydligare uttryck. Silluetten av moskén skulle blivit tydligare om bitarna på just det mörkblåa/turkosa partiet hade varit i mindre skala än vad dem redan är och i mindre skala än den något ljusare blå omgivningen. Det måste jag tänka på nu för att göra det hela mer intressant.

Jag funderar även på att jobba med röd fogmassa på kommande verk i brons, vit och en tredje ännu inte bestämd färg. Tror att det verkligen kan bli bra för att framhäva både bronsen och den vita färgen...

Just nu kan jag inte limma några bitar på plats då limmet tagit slut... väntar på mer lim. Olidligt nu när jag är mosaikberoende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar