tisdag 15 februari 2011

"Oh my God...."

Här kommer nu ett litet avbrott i allt mosaikande. Har idag varit och tittat på en lokal för att ha ateljé samt butik i, på nygatan 42 i Linköping. Det var den mest perfekta lokal man kunde önska sig för JUST min verksamhet! Först ett lite mindre butiksrum med ett superfint romantiskt skyltfönster mot nygatan. I bakre delen av lokalen fanns ett stort rum med högt till tak och tre STORA fönster, toalett, spis, lite lagerutrymme eller konstorsdel. I övrigt så är lokalen jätte fräsch och modernt och ljust inredd, inga skavanker alls. I området finns dessutom gallerier och andra hantverksaffärer...

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... kan det bli sant? Kan jag få min atljé och min butik? Och det utan att bli helt ruinerad? Det verkar så om bara föreningen i huset väljer just MIG. Det var nämligen flera där som blev minst lika intresserade, mycket på grund av den resonabla hyran kan jag tänka mig. Tillträde 1 april.

Nu är det dags att något händer... jag behöver komma igång på riktigt och jag behöver en egen UGN!

Håll tummarna...

1 kommentar: